ComSuite samhandling
Denne tjenesten gir tilgang til følgende hovedmoduler:
- Epost
- Kalender og delte kalendere
- Oppgaver
- Kontakter og bedriftssøk
- Notater
- Chat og gruppechat
- Tele- og videokonferansesamtaler
- Filområder med samhandlet dokumentredigering
- Applikasjoner / Apps
Løsningen er 100% webbasert og krever ingen plugins.
Komme i gang / ny bruker
- Åpne https://mail.jcloud.no/ i en nettleser og lagre adressen under bokmerker eller på skrivebordet
- Legg inn 2-faktor støtte fra Settings-fanen: https://mail.jcloud.no/setting?p=twofactor . Dersom en ønsker å benytte fysiske sikkerhetsbrikker kan disse evt bestilles fra JCloud.
-
Aktiver krav til 2-faktor autentisering fra Settings-fanen:
https://mail.jcloud.no/setting
- Dersom du benytter 24SevenOffice, aktiver integrasjon mot 24SevenOffice fra Settings-fanen: https://mail.jcloud.no/setting?p=mail_other_24sevenoffice
- Dersom du benytter Oyatel, aktiver IP-telefonen fra Apps-fanen: https://mail.jcloud.no/app
-
Dersom du benytter mobile enheter/tablets, aktiver enhetene ved å
følge denne guiden:
https://jcloud.no/hjelp/mail/activesync.html
Dersom du trenger tilgang til flere brukere samtidig kan du benytte User swapping fra Settings-fanen.
Feil med epost
De fleste feil kan løses ved å lese feilmeldingen. Hvis feilmeldingen er uforståelig, ta kontakt med support. Husk å ha feilmeldingen klar.
Kan ikke sende epost
- Se feilmeldingen i leveringsrapporten fra JCloud. Dersom det står user/domain unknown og tilsvarende betyr det at du mest sannsynlig har skrevet feil epostadresse.
- Du kan se status på om en epost er sendt og levert på webmailen https://mail.jcloud.no/mail?p=log_sent
Kan ikke motta epost
- Sjekk om eposten ligger i mappen INBOX/Spam
- Du kan se status på om en epost er forsøkt levert til deg på https://mail.jcloud.no/?p=log_received